DINE KLAGEMULIGHEDER

Er du ikke tilfreds med os, tilbyder vi forskellige klagemuligheder. Det er nemlig vigtigt for os, at have tilfredse kunder.

Det sker nogle gange, at vores opfattelse af sagen er anderledes end din. Vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan for at hjælpe dig, men hvis vi alligevel ikke kan blive enige, har du mulighed for at spørge andre til råds.​

1. Kontakt din sagsbehandler

Start altid med at kontakte sagsbehandleren, som har behandlet din sag. Ofte vil sagen blive løst allerede her.

Kan vi ikke blive enige, har du flere muligheder for at gå videre med sagen, uden beregning, naturligvis.​

2. Kontakt Kundeombudet

Kan du og sagsbehandleren ikke blive enige, kan du henvende dig til Kundeombudet.

Her kan du få hjælp med undersøgelse og vurdering af både sagens håndtering og erstatningen.

Kundeombudet behandler normalt din sag inden for 14 dage.

Læs mere om Kundeombudet​​​​​

Send en mail til Kundeombudet

3. Kontakt Kundepanelet

Er du og Kundeombudet ikke enige, kan du i de fleste tilfælde lade Kundepanelet vurdere din sag.

Kundepanelet består af repræsentanter for både kunderne og os.

Normalt mødes Kundepanelet hver anden måned for at behandle eventuelle sager.

Læs mere om Kundepanelet​​​​​

Har du kontaktet os, men er stadig ikke tilfreds?

Er du stadig ikke tilfreds med udfaldet, efter at have kontaktet os, har du flere andre muligheder.

Ankenævnet For Forsikring

Er du privatkunde, kan du gå videre til Ankenævnet for Forsikring:

Ankenævnet for Forsikring
Anker Heegaards Gade 2
1572 København V
ankeforsikring.dk
33 15 89 00

En klage til Ankenævnet skal indsendes på et særligt klageskema, som du kan få hos os eller Ankenævnet.

Det koster et mindre gebyr at klage. Du får dog gebyret tilbagebetalt, hvis du får helt eller delvis medhold i klagen eller nævnet afviser at behandle klagen.

EU-Kommissionens online klageportal

EU-Kommissionens online klageportal kan også du bruge, hvis du har en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

Klage kan du indgive til EU-kommisionens klageportal. Husk, at skrive vores mailadresse: kundeombud@if.dk på klagen.

Domstolene

Du kan både som privat- og erhvervskunde gå videre til domstolene. Du kan søge råd og vejledning hos Forsikringsoplysningen på telefon: 41 91 91 91. ​