DINE KLAGEMULIGHEDER

Er du ikke tilfreds med os, tilbyder vi forskellige klagemuligheder. Det er nemlig vigtigt for os, at have tilfredse kunder.

Det sker nogle gange, at vores opfattelse af sagen er anderledes end din. Vi gør selvfølgelig alt hvad vi kan for at hjælpe dig, men hvis vi alligevel ikke kan blive enige, har du mulighed for at spørge andre til råds.​

1. Kontakt din sagsbehandler

Begynd altid med at tage kontakt til den, som har behandlet din sag.

En samtale kan give dig uddybende oplysninger, og eventuelle misforståelser kan opklares.

Er du stadig ikke tilfreds, har du mulighed for at få sagen vurderet igen.

2. Kontakt Kundeombudet

Kan du og sagsbehandleren ikke blive enige, kan du henvende dig til Kundeombudet.

Her kan du få hjælp med undersøgelse og vurdering af både sagens håndtering og erstatningen.

Kundeombudet behandler normalt din sag inden for 14 dage.

Læs mere om Kundeombudet​​​​​

3.  Andre klagemuligheder

Er du privatkunde?

Løser Kundeombudet ikke din klage, så du bliver tilfreds, har du mulighed for at gå videre til:

Ankenævnet For Forsikring
Anker Heegaards Gade 2
1572 København V
ankeforsikring.dk
33 15 89 00

EU-Kommissionens online klageportal
Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal, hvis du har en klage.

Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.

EU-kommisionens klageportal - Husk, at skrive vores mailadresse: kundeombud@if.dk på klagen.

Domstolene
Du kan også vælge at gå videre til domstolene.
Du kan søge råd og vejledning hos Forsikringsoplysningen eller ringe 41 91 91 91. ​

Vigtigt
Har du bedt Ankenævnet, domstolene eller andre eksterne instanser om at behandle din sag, kan Kundeombudet ikke efterfølgende undersøge sagen.

Er du erhvervskunde?

Løser Kundeombudet ikke din klage, så du bliver tilfreds, har du mulighed for at gå videre til:

Domstolene
Du kan søge råd og vejledning hos Forsikringsoplysningen eller ringe 41 91 91 91.

Vigtigt
Har du bedt domstolene eller andre eksterne instanser om at behandle din sag, kan Kundeombudet ikke efterfølgende undersøge sagen.