Kontakt os ved skader på rejsen

Kontakt os, når du har brug for hjælp eller læs mere om hvordan du skal anmelde din skade.

Vigtig information til hvordan du anmelder din skade

Læs dette inden du anmelder din skade

For at kunne give dig den bedste hjælp, skal du vide hvad du evt. skal inden du anmelder og hvilke bilag du skal sende til os, for at vi kan behandle din skade.

Personskade

Akut behov for lægehjælp

Opstår der et akut behov for lægehjælp eller hospitalsophold på rejsen, skal du kontakte If Assistance med det samme. If Assistance står til din rådighed hele døgnet.

Send følgende dokumenter til os

  • Rejsebevis/e-ticket
  • Original dokumentation for erstatningskravet, fx lægeerklæring og lægeregninger

  • Originale kvitteringer for afholdte ekstraudgifter

Ved erstatningsrejse/feriekompensation skal du sende:

  • Rejsebevis/fly-transport billetter/e-ticket
  • Dokumentation for rejsens pris (transport, hotelovernatninger og øvrige arrangementer)

  • Dokumentation fra den behandlende læge i udlandet

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Her anmelder du din skade

Forsinkelse af bagage

Vi skal bruge følgende dokumenter

  • Property Irregularity Report (PIR) fra transportselskabet
  • Rejsebevis/e-ticket
  • Bilag for afholdte udgifter

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Anmeld din skade

Tyveri, bortkomst eller beskadigelse af din bagage

Tyveri af bagagen under rejsen

Kommer du ud for tyveri, ran eller røveri på rejsen, skal du straks anmelde det til politiet. 
Ved akut behov for hjælp, skal du kontakte If Assistance.

Disse dokumenter skal du sende til os

  • Rejsebevis/flybilletter /e-ticket
  • Politirapport fra tyveriet
  • Original dokumentation fra luftfartsselskabet (PIR rapport)/bortkomsterklæring/Damage report
  • Originale kvitteringer for genstandene (fx købskvittering)

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Her kan du anmelde din skade

Flyforsinkelse eller forsinket fremmøde

Send os disse dokumenter

  • Property Irregularity Report (PIR) fra transportselskabet
  • Rejsebevis/e-ticket
  • Bilag for afholdte udgifter

Du skal vedhæfte dokumentationen, når du anmelder din skade.

Anmeld din skade her

Afbestilling af rejse

Vigtigt at gøre med det samme

  • Du skal kontakte lægen, da lægen skal udfylde en lægeerklæring, der skal sendes til os.
  • Du skal sørge for at aflyse din rejse hos arrangøren.

Du skal give os følgende dokumenter

  • Rejsebevis/e-ticket
  • Dokumentation for afbestilling af rejse samt angivelse af eventuel refusion
  • Kontoudtog, der viser at rejse er betalt
  • Lægeerklæring (sammen med skadeanmeldelsen)
  • Dokumentation for selve skaden
  • Ved dødsfald - Kopi af dødsattest

Du skal vedhæfte dokumentation, når du anmelder din skade.

Her afbestiller du til os

Mail os

Vi har brug for dit cvr-nummer for at kunne give dig den bedste service. Har du ikke et cvr-nummer endnu skriv venligst 00000000.

Udfyld gerne dit forsikringsaftalenr./policenr., så kan vi hjælpe dig hurtigere.

Har du allerede tidligere været i kontakt med os og fået et skadenummer, venligst skriv det her.

kun 1 fil og max. størrelse 2 MB

* Obligatorisk felt
Formularen sendes... Formularen sendes...

Vi behandler de oplysninger, som du indtaster på hjemmesiden, i overensstemmelse med vores persondatapolitik (GDPR).

Ring/skype os

Ring + 45 70 13 13 35 døgnet rundt.

Skype os døgnet rundt.
Det eneste det kræver er en skype-konto. 

Akut hjælp i udlandet

Ved personskade og tyveri, bortkomst eller beskadigelse af din bagage.

Kontakt If Assistance
Ring +45 70 13 13 35 - hele døgnet
Send en mail til If Assistance