SPØRGSMÅL OG SVAR OM BETALING TIL VIRKSOMHEDER

Vi har samlet de mest stillede spørgsmål og svar omkring betaling og faktura på denne side til din hjælp.

Forsikring tilmeldt Betalingsservice, men jeg har fået en faktura?

Har du fået en faktura, så skal du tjekke at din betalingsaftale er aktiv.

  • Er betalingsaftalen aktiv, behøver du ikke at foretage dig noget.
  • Er betalingsaftalen ikke aktiv, skal du betale fakturaen.​​

Hvorfor skal jeg betale mere første måned end de andre?

Den første opkrævning, du modtager, vil ofte dække betaling for mere end 1 måned. Derefter betaler du for 1 måned ad gangen.​

Hvorfor er der afgifter og miljøbidrag på min opkrævning?

Når du køber forsikring, skal du også betale for afgifter og muligvis også miljøbidrag, som går til staten. 
Læs mere om de forskellige afgifter og miljøbidrag her

Jeg har opsagt min forsikring, men får en faktura?

Har du ikke betalt for hele perioden, vil du, når du opsiger forsikringen, modtager du en faktura som dækker restbeløbet.​

Hvorfor har jeg fået en rykker?

Har du ikke betalt din forsikring til tiden, så sender vi dig en rykker.​  Vi tager et gebyr på 100 kr ved for sen betaling.

I skylder mig penge, hvordan får jeg dem?

Skal vi udbetale penge til dig, så modtager du dem via din virksomheds Nemkonto.​ 

Har din virksomhed ikke Nemkonto, så beder vi dig sende os dine bank- og kontooplysninger.