Sådan er du dækket af din Sundhedsforsikring under Corona

Forsikringen dækker ikke behandling af Covid-19, men får du brug for undersøgelse/behandling af andre lidelser, så kontakt os enten på telefon 70 13 13 10 eller via e-mail, for du kan stadig bruge din sundhedsforsikring, hvis du bliver syg eller kommer til skade i disse dage.

Alle vores samarbejdspartnere/privathospitaler kører med næsten normal drift igen, og de er for øjeblikket ikke begrænset på nogle af deres ydelser. Det betyder, at du kan blive undersøgt og behandlet, som normalt, men vores samarbejdspartnere tager naturligvis alle forholdsregler for ikke at øge smitten af Covid-19.

 Fra og med den 27. april er alle privathospitalerne desuden blevet pålagt at teste for Covid-19 på alle patienter, som skal:

  • Være indlagt i mere end 24 timer
  • I fuld bedøvelse eller rus
  • Til undersøgelse/behandling ved Øre-næse-hals specialist
  • Have udført gastroskopier

 Passer du ind i én af disse kategorier, vil vores samarbejdspartner naturligvis kontakte dig og vejlede og rådgive dig om, hvordan, hvor og hvornår du kan få foretaget testen.

 Aktiviteten i praksissektoren, hvilket inkluderer fysioterapi- og kiropraktik, øges langsomt. I retningslinjerne, som Sundhedsstyrelsen har sendt ud, frarådes gruppeaktiviteter, og det fastholdes, at telefon- eller videokonsultation skal være den primære konsultationsform. Det er dog op til den enkelte behandler at vurdere behovet for fysisk behandling i klinikken. Herunder vurderes alvorligheden af skaden/sygdommen, risiko for forværring uden behandling, risiko for at sygdommen/skaden udvikles til en kronisk tilstand, påvirkning af livskvalitet mv.

Du kan få rigtig god hjælp via vores samarbejdspartner, Nordic Netcare. Udover at give råd og grundig vejledning over telefonen, får du også adgang til Nordic Netcares app, hvor du får tildelt relevante øvelser på video. Du sættes i kontakt med en fysioterapeut, som sammen med dig vurderer, om du skal møde op til behandling i klinikken, eller om det i dit tilfælde er bedre at få behandling via video eller telefon.  

Vi følger situationen tæt og er i løbende dialog med vores dygtige samarbejdspartnere, som gør alt i deres magt for at undgå smittespredning og stadig hjælpe alle patienter, som har brug for det.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte os.

Vi ser til, at opdatere siden løbende, såfremt der sker ændringer.
Senest opdateret d. 28. april 2020