Hvordan bruger du sundhedsforsikringen?

Brug af min sundhedsforsikring - spørgsmål og svar
Vi har samlet de oftest stillede spørgsmål og svar i forbindelse med hvad du gør, når du har brug for din sundhedsforsikring.

​Hvad gør du, når du er blevet syg?

Din læge har henvist dig til behandling/undersøgelse

Når du bliver syg, skal du opsøge din egen læge. Det er vigtigt at få en lægefaglig vurdering, når du har ondt. Det er nemlig lægen, som er garant for, at du får den korrekte behandling.

Når du ringer eller anmelder skade online, spørger vi til din skade/sygdom, og hvornår den er opstået. Vi opretter din sag, og oplyser dig et skadenummer.

Du skal også udfylde en samtykkeerklæring, som vi sender til dig eller du kan hente den her.

Når du har fået godkendt undersøgelser eller behandlinger hos os, er det samtidig din garanti for, at vi dækker dine udgifter.

Du har fået en tid på et offentligt hospital, men der er lang ventetid

Hvis der er lang ventetid på en behandling på et offentligt hospital, kan vi hjælpe dig med en hurtigere tid via vores behandlernetværk​.

Ring til os, så vi kan vurdere din konkrete sag og eventuelt godkende behandling.

Du har haft en skade hos os og får symptomer igen

​Det er vigtigt, at du kontakter os, hvis du får symptomer igen på en tidligere skade. Sammen kan vi vurdere, om du bør kontakte egen læge igen. Det er vigtigt, at du kontakter os inden du starter behandling på ny. Din police kan have ændret sig, og vores godkendelse er din garanti for, at vi dækker dine udgifter.

Du har tvivlsspørgsmål

Du kan selvfølgelig altid ringe til os, hvis du har yderligere spørgsmål til dækning, eller til hvordan du bruger sundhedsforsikringen. ​

Hvornår er du dækket?

Hvordan er du dækket?