Klagemuligheder - sådan klager du - if.dk

Vores mål er at have markedets mest tilfredse kunder. Det sker nogle gange, at kundens opfattelse af sagen er anderledes end vores. Men selvom du er utilfreds skal det være enkelt at være kunde hos os.​

Sådan klager du

1. Kontakt din sagsbehandler

Start altid med at kontakte den sagsbehandler, som har behandlet din sag. Ofte vil sagen blive løst allerede her.

Hvis vi ikke kan blive enige, har du flere muligheder for at gå videre med sagen - uden beregning, naturligvis.​

2. Kontakt Kundeombudet

Hvis du ikke kan blive enig med sagsbehandleren i afdelingen, kan du henvende dig til Kundeombudet. Her kan du få hjælp med undersøgelse og vurdering af både sagens håndtering og erstatningen.

Læs mere om Kundeombudet​​

3. Fortsæt med Kundepanelet

Hvis Kundeombudet ikke giver dig ret, kan du henvende dig til vores Kundepanel. Det består af repræsentanter for både kunderne og os.

Læs mere om Kundepanelet​​

​4. Er du stadig ikke tilfreds?

Hvis du stadig ikke er tilfreds med udfaldet, kan du som Privatkunde gå videre til Ankenævnet for Forsikring. Som Erhvervskunde har du mulighed for at gå til domstolene.
​​​​

Andre klagemuligheder

Ankenævnet for Forsikring
Anker Heegaards Gade 2,1
1572 Kbh. V
Telefon: 33 15 89 00
(hverdage kl. 10-13)
Gælder primært privatforsikringer
Ankenævnet for Forsikring