Her kan du anmelde skader på grund af

Storm og skybrud

Har du fået storm- eller skybrudsskader?

  • Det er vigtigt, at du efter bedste evne stopper og begrænser eventuelle skader, men du må endelig ikke lade noget smide ud, før du har anmeldt skaderne og hørt fra os. 

  • Gem kvitteringerne for de udgifter du har haft til nødreparation, afdækning, affugter, vandstøvsuger eller andet udstyr.

  • Fotografer og noter de ting ned, som er blevet beskadiget.

  • Find dokumentation på dine beskadigede genstande frem, fx kvitteringer, serienumre og lignende. 

Har du brug for akut hjælp, fx til afdækning eller vandsugning, kan du ringe til os døgnet rundt på 70 12 12 12.


Sådan begrænser du skaderne efter storm og skybrud

Når først stormen eller skybruddet har raset, og dine ejendele har været i vejrets skudlinje, gælder det om at begrænse skaderne:

  • Dæk knuste ruder med træplader, plastik eller lignende.
  • Luk huller i taget eller få dem dækket med presenning.
  • Flyt våde ting, møbler og tæpper væk fra vand og fugt. Dæk det til med plast og stil spande under huller til opsamling af vand.
  • Forsøg at tørre op og/eller øse vandet ud.
  • Luft godt ud, og sæt varme og udtørring i gang.
  • Ved strømsvigt, så flyt frostvarer over til venner og bekendte.

Læs mere om storm og skybrud.

Hvornår er det storm?

I forsikringsbranchen er der tale om en storm, når vindstyrken er på mindst 17,2 meter i sekundet på skadestidspunktet.

Hvornår er det skybrud?

For at et regnvejr kan kaldes et skybrud, skal der falde mindst 15 millimeter nedbør på en halv time eller over 40 mm på 24 timer.

Har du akut skade?

Ring til os på 70 12 12 12, hvis du har brug for akut hjælp.

Det vigtigste er, at du går i gang med at begrænse skaden med det samme.​​​​​​​​