Har du modtaget et indbetalingskort (også kaldet 'Girokort') på dit normale månedsbeløb, betyder det, at din betalingsservice-betaling er blevet afvist, enten af din bank eller af dig. Har du ikke selv afvist betalingen, bør du kontakte din bank.
Hvis du betaler indbetalingskortet inden for fristen
Forestil dig, at dine betalinger har kørt fint i juni, juli og august. Af en eller anden grund bliver regningen for september afvist. Det der sker nu, er, at vores systemer efter den 16. september finder ud af, at du ikke har betalt via betalingsservice, og sender et indbetalingskort for september måned til dig i stedet. Mens dette indbetalingskort er aktivt, kan betalingsservice ikke sende oktober måneds opkrævning, da den ikke kan opkræve en ny måned automatisk, før den gamle er afsluttet.
Betaler du indbetalingskortet inden for betalingsfristen, beholder du retten til månedsbetaling, og systemet vil så opkræve dig igen via betalingsservice den 1. november. I mellemtiden mangler du at betale for oktober. Denne regning vil blive delt ud på de måneder, du har tilbage til hovedforfaldet (forsikringens fornyelsesdato). Har du fx 3 måneder tilbage, deles oktober-regningen i 3 og lægges oveni de andre måneders regninger.
Du kan se dit hovedforfald i Mine sider
Hvis du ikke betaler indbetalingskortet inden for fristen
Betaler du ikke indbetalingskortet inden for tidsfristen, vil din månedsbetalingsaftale blive annulleret, og kan først oprettes igen næste gang forsikringen har hovedforfald (en gang om året).
Har du derimod fået et indbetalingskort med opkrævning for resten af året, betyder det, at betalingsaftalen er blevet afmeldt og månedsbetalingen er bortfaldet. Du skal derfor indbetale det fulde beløb.