Når man opererer i hotelbranchen, er der en række faktorer, der kan påvirke virksomhedens økonomi negativt, og som man med fordel kan forsikre sig imod. Det kan eksempelvis være når:
- En kernemedarbejder sygemeldes med symptomer på stress efter en periode med højt arbejdspres.
- Jeres køle- og fryseelementer rammes af strømsvigt, og værdifulde madvarer ødelægges.
- Et eller flere værelser rammes af brand- eller vandskader. Udover omkostningerne til de fysiske skader på bygning og inventar, tilkommer der et større driftstab, når hotellet ikke kan tage imod gæster.
- Flere gæster udsættes for madforgiftning, og hotellet rammes af et erstatningskrav. Udover en eventuel erstatning tilkommer udgifter til at dække den retslige proces.
- Jeres systemer hackes, og både hotellets og gæsternes data stjæles.
Hvis du ønsker økonomisk tryghed, rådgivning og hjælp til at komme hurtigt videre, er det vigtigt, at du forsikrer hotellets ansvar, dig selv og dine medarbejdere, samt at du forsikrer selve bygningen og bygningens indhold.