Topdanmark er nu en del af If Skadeforsikring

Den 1. juli 2025 er Topdanmark blevet en del af If Skadeforsikring – Nordens største forsikringsselskab.

Mand kigger ud over sø med hænderne bag hovedet
Udgivet

Sammen kan vi hjælpe mere

Den 1. juli 2025 er Topdanmark og If Skadeforsikring blevet ét selskab. Sammen udgør vi nu Nordens største forsikringskoncern med over 4,5 millioner kunder og 10.000 medarbejdere på tværs af landegrænser og forretningsområder.

Hvad betyder fusionen for dig som kunde?

Fusionen betyder, at vi bliver endnu flere dygtige medarbejdere, der står klar til at hjælpe dig.

Uanset om du tidligere har haft dine forsikringer hos Topdanmark eller If, er du nu kunde i Nordens største forsikringsselskab – If Skadeforsikring.

Du kan fortsat bruge de platforme, du kender: Har du haft forsikringer hos Topdanmark, kan du stadig benytte Topdanmarks app og Mit Topdanmark som hidtil, mens du som If-kunde fortsat kan bruge Mine sider, helt som du plejer.

Du behøver ikke selv at gøre noget – og dine forsikringer og digitale løsninger fortsætter uændret.

Et stærkere fundament for fremtiden

Fusionen giver os endnu bedre muligheder for at skabe værdi for både kunder, medarbejdere og investorer. Sammen kan vi hjælpe mere og i fællesskab begynde at udvikle mere målrettede og innovative løsninger til gavn for vores kunder.

Vi glæder os til at vise dig mere af det, vi arbejder på.

Spørgsmål og svar til tidligere Topdanmark kunder

Hvorfor er der ændring i min Betalingsservice-oversigt?

Hvis du kan se, at der er oprettet en ny aftale hos Topdanmark – If, er alt, som det skal være. Ændringen skyldes fusionen mellem Topdanmark og If den 1. juli 2025.

Dine forsikringer bliver betalt helt som normalt, og du skal ikke gøre noget.

Flytning af min betalingsaftale er fejlet – hvad gør jeg?

Der kan være flere grunde til, at din Betalingsservice-aftale ikke er blevet flyttet. Vi anbefaler, at du kontakter din bank og beder dem hjælpe dig.

Jeg er ikke længere kunde – hvorfor har I flyttet min betalingsaftale?

Du kan godt have en inaktiv Betalingsservice-aftale hos os, selvom du ikke længere er kunde.

Du skal selv sørge for at slette aftalen – enten i din netbank eller ved at kontakte din bank.  

Hvorfor står der ”If Skadeforsikring” på min betaling?

Fremover vil der stå “Topdanmark – en del af If Skadeforsikring” som afsender på dine opkrævninger og dokumenter, fx i e-Boks. Når du betaler, vil kreditoren stå som “If Skadeforsikring”.  

Kommer mine forsikringer til at ændre sig?

Fusionen kommer ikke til at betyde noget for dine forsikringer. Du vil fortsat have de samme forsikringer med de gode dækninger og services, som du har i dag.

Ændrer prisen på mine forsikringer sig?

Vi ændrer ikke ved prisen på dine forsikringer i forbindelse med fusionen. Vi forbeholder os dog retten til fortsat at ændre din pris ved fx produktvarslinger, eller hvis du har mange skader.  

Kan jeg bruge Mit Topdanmark og Topdanmark-appen efter fusionen?

 Ja, du vil fortsat kunne bruge både Mit Topdanmark og Topmark-appen efter fusionen.

Er jeg stadig kunde i Topdanmark efter fusionen?

Efter fusionen er Topdanmark en del af If. Du vil dog ikke opleve nogen ændringer, og du vil fortsat have de samme forsikringer med de gode dækninger og services, som du har i dag.

Har du spørgsmål? 

Hvis du har spørgsmål til fusionen eller dine forsikringer helt generelt, er du altid velkommen til at kontakte os. 

Senest opdateret den 31. juli 2025.

Udgivet