Speditøransvarsforsikring

Sikre dit ansvar ved forhandling af transport og behandling af dokumenter!

Få et uforpligtende tilbud på speditøransvarsforsikring.

Som speditør er du mellemleddet mellem kunde og virksomhed. Du forhandler bla. med rederier, jernbaner, luftfartselskaber og vognmænd på kundernes vegne, om at sikre det bedste tilbud af tranporten af gods. Du sørger også for al papirarbejdet i forbindelse med forsendelse.

​Derfor bør du have en speditøransvarsforsikring, som dækker det retslige ansvar, du kan pådrage dig ifølge de love, regelsæt og konventioner, du udfører opgaver under. ​


  • Vi tager os af kravene

    Vi tager os af de krav du modtager fra kunderne​.​

  • Vi dækker ansvaret

    Vi dækker ansvaret du bliver pålagt af kunder.

  • Vi viderefører kravene

    Vi fører kravene videre til transportøren der står for transporten​.

Hvad indeholder speditøransvarsforsikringen?

Speditøransvarsforsikringen dækker dit ansvar i henhold til begrænsningsreglerne i Nordisk Speditørforbunds Almindelige Bestemmelser (NSAB2015).

Giv besked ved udførelse af opgaver

Det er vigtigt, at du som speditør gør dine kunder udtrykkeligt opmærksom på, at du udfører opgaver i henhold til NSAB2015, og at du indføjer en kort tekst om begrænsningerne i fragtbrevet.

Dette gør du bedst med en standardtekst på brevpapir, tilbud, kontrakter o.lign. Husk også teksten ved kommunikation/tilbudsgivning per mail.

Vær opmærksom på, at du i henhold til NSAB2015 er forpligtet til at forsikre kundens gods, når det opbevares på dit lager.


Andre transportansvarsforsikringer til din virksomhed

Vi tilbyder også følgende transportansvarsforsikringer til dig: