BMW forlænger og udbygger forsikringsaftale med If

02-23-2022, 06:45

To stærke mærkenavne fortsætter samarbejdet for minimum 3 år. Det drejer sig om BMW, der efter en omfattende udbudsrunde i 2021 forbliver i partnerskab med If Forsikring.

BMW forlænger og udbygger flerårig forsikringsaftale med If (foto:PR)

Der er tale om en omfattende forsikringsaftale gældende for BMW og MINI biler, BMW Motorcykler og BMW Premium Selection for high-end brugte biler. Samtidig har BMW valgt at udvide aftalen til også at omfatte deres leasingselskab, Alphabet.

Aftalen er nordisk og gældende for If i Danmark, Norge og Finland.

Anders Sørensen, Sales Operation Manager hos BMW Financial Services Danmark siger:
”Vi har fælles ambitioner i de to selskaber, og det har været et stærkt grundlag i det mangeårige samarbejde, der ligger forud. Vi i BMW Financial Services & Alphabet er sikre på, at partnerskabet med If vil fortsætte med at skabe yderst tilfredse kunder og at vi, også for fremtiden, kan udvikle attraktive forsikringsløsninger sammen, der matcher vores kunders behov”.

Den nordiske aftale med BMW har været udbud i 2021, og selvom der har været sat mange kræfter ind fra If for at genvinde den eftertragtede aftale, medgiver BMW, at det har været svært for andre at matche det langvarige, velfungerende partnerskab med If.

”For BMW Financial Services handler det i høj grad om, at vores kunder skal kunne føle sig trygge ved, at den forsikringsløsning, de får tilbudt, er af høj kvalitet og inkluderer en udstrakt service, når der opstår en skade. Vores kunder stiller høje krav, og det skal deres forsikring kunne matche. Vi ved If kan levere, og derfor er vi glade for at fortsætte samarbejde inden for BMW og MINI mærkeforsikringer”, siger Anders Sørensen.

Nye forsikringskoncepter i vente
På tværs af Danmark og de øvrige nordiske lande har et stærkt udbudsteam arbejdet intenst på aftalen. If har budt ind på produkter til både privat- og erhvervskunder samt med forskellige forsikringskoncepter.

Fra If i Danmark udtaler Head of Mobility, Jonas Hørdam:
”Vi er både stolte og glade over at fortsætte det gode samarbejde som vi forventer os rigtig meget af i de kommende år. BMW og MINI er et strategisk vigtigt samarbejde for If og vi tror på, at vi de kommende år i fællesskab kan udvikle flere spændende produkter, som gør det endnu mere interessant og enkelt at være BMW eller MINI kunde”.

”Samtidig har BMW et stærkt line-up af hybrid-modeller og deres 100% elbiler kommer buldrende nu og er virkelig attraktive. If har, i kraft af vores nordiske tilstedeværelse, en masse erfaring fra elektrificeringen af bilparkerne, som vi anvender til at sammensætte nogle unikke forsikringsløsninger”, siger Jonas Hørdam.

Flot 4. plads over bilsalget i 2021
På listen over bilsalget i 2021 tegner BMW og MINI sig tilsammen mere end 14.000 biler. BMW indtog en flot 4. plads over 2021-bilsalget på tværs af alle bilmærker.