Gå til menu Gå til indhold

Velkommen til Ifs nyhedsrum

Her finder du pressemeddelelser, pressefotos og information om, hvordan du kommer i kontakt med vores kommunikationsafdeling.

Kontaktpersoner

Birgitte Ringbæk Kommunikationschef

Birgitte Ringbæk

Kommunikationschef

birgitte.ringbaek@if.dk
61 20 50 09
36 87 49 12

Rasmus Barlag

Rasmus Barlag

Kommunikationsmedarbejder

rasmus.barlag@if.dk
24 75 02 91
36 87 42 71

If lancerer lydidentitet sammen med nyt kreativt koncept

08-22-2022, 06:45

If vil styrke sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab ved hjælp af et nyt kreativt koncept: "If hjælper meget". Samtidig lancerer If en ny lydidentitet, baseret på velkendte lyde fra kundernes hverdag.

Fra TV-filmen "Lillebror" i kampagnen "If hjælper meget". (Foto: If/PR)

Der er mange ting i denne verden, der hjælper lidt, og nogle ting, der virkelig hjælper. En af dem er forsikring.

If Forsikring lancerede i efteråret 2020 et nyt nordisk og baltisk kommunikationskoncept baseret på Ifs kundeløfte 'Ved din side'. Nu styrker If sin brandposition som det mest omsorgsfulde forsikringsselskab med konceptet ”If hjælper meget”. At trække vejret dybt og tælle til ti hjælper lidt – men If hjælper meget. Gaffetape på ruden hjælper lidt – If hjælper meget.

Nu med særlig lydidentitet
Samtidig lanceres en helt ny lydidentitet, baseret på genkendelige lyde fra kundernes hverdag. I Ifs logo indgår tre prikker, som nu får en mere fremtrædende rolle i brandidentiteten. Prikkerne indleder forsikringshændelsen i reklamefilmene – før vasen falder på gulvet, før bilen bliver ridset - og ledsages af den nye lydidentitet på fem noder, der forstærker historiefortællingen (eksempelvis lyden fra en ringeklokke, et båthorn etc.).

Konceptet ”If hjælper meget” er lavet til at nå et bredt forsikringspublikum samt konkret og kontinuerligt at minde om værdien af If og af sine forsikringer.

”Vi vil skabe en følelsesmæssig relation til If og samtidig tydeliggøre, hvad kundeløftet  'Ved sin side' betyder. Mange købsbeslutninger træffes ud fra forbrugerens mavefornemmelse. Derfor er det vigtigt at arbejde langsigtet med budskaber og med at opbygge tillid. Vores kundeløfte er forankret i vores værdier, hvilket er afgørende for et konsekvent og oprigtigt kommunikationsarbejde, både internt og eksternt, siger Sumit Malhotra, Head of Brand, Marketing & Communication i If.

I kampagnen ”If hjælper meget” har If samarbejdet med Åkestam Holst, B-Reel Films og instruktør Torbjörn Martin, Bold, BKRY, Flickorna Larsson og Carat for at skabe den rigtige kreative platform, der spænder over budskab, lyd, billede og medieplanlægning. Kampagnen vil kunne ses på TV, online video og radio og vil også blive lanceret i de øvrige nordiske lande.

Arbejdsgruppen:
Kunde: If
Reklamebureau: Åkestam Holst
Designbureau: Bold NoA
Produktionsbureau: BKRY NoA
Instruktør: Torbjörn Martin
Produktionsselskab: B-Reel Films
Radioproduktion: Flickorna Larsson
Mediebureau: arat

(Links til TV-filmene findes nedenfor).

Besøg vores LinkedIn

Læs fx om nyheder fra If, stillingsopslag etc.

Besøg os på YouTube

Her ser du vores forskellige kampagnefilm.

Følg os på Facebook

Se alt fra nyheder til tips og tricks.

Her finder du vores pressemeddelelser