Gå til menu Gå til indhold

Velkommen til Ifs nyhedsrum

Her finder du pressemeddelelser, pressefotos og information om, hvordan du kommer i kontakt med vores kommunikationsafdeling.

Kontaktpersoner

Birgitte Ringbæk Kommunikationschef

Birgitte Ringbæk

Kommunikationschef

birgitte.ringbaek@if.dk
61 20 50 09
36 87 49 12

Rasmus Barlag

Rasmus Barlag

Kommunikationsmedarbejder

rasmus.barlag@if.dk
24 75 02 91
36 87 42 71

If storsatser på digitale møder: Vil reducere antal forretningsrejser med 50 procent i år

04-21-2022, 05:20

Nordens største forsikringsselskab, If, har besluttet at fastholde den digitale mødekultur fra pandemien og vil reducere antal forretningsrejser med 50 procent i forhold til 2019.

Også koncernledelsen i If er omfattet af den nye rejsepolitik, hvor antallet af forretningsrejser skal halveres i indeværende år. Her er det koncernchef Morten Thorsrud, der afholder digitalt møde med ledelsen. (Foto: If).

I 2019 blev der foretaget cirka 17.000 flyvninger i If-koncernen. Da pandemien brød ud i begyndelsen af ​​2020, faldt antallet af rejser med mere end 75 procent. If har nu vedtaget, at man ikke skal vende tilbage til det, der var normalt før pandemien, selvom det er muligt at rejse som normalt.

”Helt overordnet handler det om at begrænse vores samlede klimaregnskab og om at fremme en bæredygtig adfærd,” siger miljø- og indkøbsansvarlig i If Danmark, Bo Petersen, og fortsætter:

”Vi har under pandemien bevist, at vi kan drive vores forretning uden at rejse, kun med digitale møder. Vi ønsker at bruge de erfaringer til at fastholde en kultur med færre rejser og dermed skabe fordele for miljøet, for If og for vores familier. Ved at reducere de lange arbejdsdage, som mange forretningsrejser fører til, frigøres der mere tid i hverdagen, hvilket fremmer trivslen,” siger Bo Petersen.

Den nye rejsepolitik definerer 3 mødetyper og fordrer, at medarbejderen ved booking forholder sig til mødeindholdet. Anbefalingerne lyder på Teams-møder ved fast dagsorden med statusopdatering, informations- og vidensdeling, business follow-ups og lignende. Fysiske møder, når hovedformålet er opbygning af relationer og kultur, og hybridmøder - hvor nogle er til stede i et mødelokale mens andre deltager via Teams - når fokus er på den fælles, ensartede oplevelse af information og mødeindhold, uanset om man deltager live eller virtuelt.

If har forud for lanceringen af rejsepolitikken foretaget tekniske opgraderinger i knap 150 mødelokaler rundt om på de nordiske kontorer.

Halvering allerede i år
If har lavet en målsætning om at reducere rejserne med 50 procent allerede i 2022 i forhold til 2019.

”På nuværende tidspunkt kan vi nå forventningen, men vi er også klar over, at restriktionerne i starten af ​​året bidrog til nedsat rejseaktivitet. Derfor er det nu, hvor der igen er åbnet op for rejser til de markeder, If opererer i, at vi skal være ekstra skarpe på rejseanbefalingerne og på om formålet med mødet eller møderne har en karakter, hvor fysisk tilstedeværelse vitterligt er det bedste,” siger miljø- og indkøbsansvarlig Bo Petersen.

Ifs rejsepolitik definerer desuden, at rejser skal foregå på en bæredygtig måde og til lave omkostninger. Der skal rejses med tog, hvis togrejsen er kortere end 3,5 time og alle rejser skal bookes med hensyntagen til bl.a. de miljømæssige aspekter ved rejsen.

Rejsepolitikken omfatter alle Ifs 7.900 ansatte i hele Norden.

Besøg vores LinkedIn

Læs fx om nyheder fra If, stillingsopslag etc.

Besøg os på YouTube

Her ser du vores forskellige kampagnefilm.

Følg os på Facebook

Se alt fra nyheder til tips og tricks.

Her finder du vores pressemeddelelser