Faktura og betaling

Her kan du læse om, hvordan betaling af dine fakturaer foregår, og hvilke muligheder du har for at betale. Vi guider dig gennem de forskellige løsninger, så du kan vælge den, der passer bedst til dig.

Mand sidder ved sit skrivebord med dokumenter
Udgivet

Papirfri faktura og automatisk betaling

Du vælger selv, hvordan du vil modtage og betale dine fakturaer. Vi anbefaler en papirfri løsning, hvor du kan tilgå dine fakturaer såvel som dine øvrige forsikringsdokumenter gennem Mine sider Erhverv.

Desuden anbefaler vi, at du tilmelder dine erhvervsforsikringer Betalingsservice.

  • Dine forsikringer betales til tiden
  • Miljøet skånes for unødvendigt papirforbrug
  • Virksomheden slipper for betalingsgebyrer
  • Du kan koncentrere dig om dit arbejde
Med en automatisk betalingsløsning kan du fokusere på din forretning.
  1. 1

    Vælg betalingstermin

    Du vælger selv, om du vil betale dine fakturaer årligt, halvårligt, kvartalsmæssigt eller månedligt. Du kan vælge den løsning, der matcher din virksomhed bedst.

  2. 2

    Tilmeld Betalingsservice

    Med Betalingsservice sker dine betalinger helt automatisk og altid til tiden, og du slipper for unødvendige gebyrer. På den måde kan du fokusere på det, der er vigtigt for din virksomhed.

  3. 3

    Få adgang til Mine sider Erhverv

    Når du anmoder om adgang til Mine sider Erhverv, kan du samtidigt vælge en papirfri løsning. Dine fakturaer og øvrige forsikringsdokumenter er let tilgængelige online, og du skåner samtidigt miljøet.

Håndter dine fakturaer online

På Mine sider Erhverv finder du al relevant information om virksomhedens forsikringer inklusiv virksomhedens fakturaer.

Du finder blandt andet din betalingsplan, som viser, hvor mange penge, der bliver trukket ved hver betaling, hvornår fristen er, og hvilken forsikring betalingen gælder.

Gå til Mine sider Erhverv

Ofte stillede spørgsmål

Spørgsmål og svar om faktura og betaling

Hvilke betalingsmuligheder har jeg?

Du kan betale dine fakturaer på to måder:

  1. Automatisk betaling via Betalingsservice
  2. Manuel betaling via din bank

Vi anbefaler, at du betaler via Betalingsservice. Det er enkelt og smidigt, og dine regninger bliver betalt til tiden - hverken for tidligt eller for sent. 

Hvilke betalingsterminer kan jeg vælge imellem?

Vi giver dig flere valgmuligheder for at opdele din betaling, så du kan vælge den betalingstermin, der passer bedst til dit behov. Du kan betale:

Hvordan tilmelder jeg mig månedsbetaling?

Du kan tilmelde dine erhvervsforsikringer til månedsbetaling via dette link​.

Vi har brug for dit reg. nr. og kontonummer på den bankkonto, som erhvervsforsikringerne skal betales fra.

Samme navn på forsikring og bankkonto

Vær opmærksom på, at navnet på bankkontoindehaveren skal være det samme navn, som dét dine erhvervsforsikringer er oprettet i. Er der flere navne på forsikringerne, skal samtlige navne også fremgå på bankkontoen.

Jeg har fået en faktura, selvom Betalingsservice er tilmeldt

Har du fået en faktura, så skal du tjekke, om din betalingsaftale er aktiv.

  • Er betalingsaftalen aktiv, behøver du ikke at foretage dig noget.
  • Er betalingsaftalen ikke aktiv, skal du betale fakturaen.​​

Du kan se status på din betalingsaftale på Mine sider Erhverv, eller du kan kontakte os.

Hvorfor skal jeg betale mere første måned end de andre?

Ved månedlig betaling vil den første opkrævning ofte dække betaling for mere end 1 måned. Derefter betaler du for 1 måned ad gangen.​

Hvorfor er der afgifter og miljøbidrag på min opkrævning?

Når man køber erhvervsforsikring, findes der en række statslige afgifter og miljøbidrag, som indkræves via fakturaen.

Læs mere om afgifter og miljøbidrag her

Jeg har opsagt min forsikring, men jeg har fået en faktura?

Har du ikke betalt for hele perioden, når du opsiger forsikringen, modtager du en faktura, som dækker restbeløbet.​

Hvorfor har jeg fået en rykker?

Hvis du ikke har betalt din forsikring til tiden, så sender vi dig en rykker.​  

Vi tager et gebyr på 100 kr ved for sen betaling.

Hvad er Ifs PBS-nummer og debitorgruppenummer?

Vores PBS-nummer er 00028703, og vores debitorgruppenummer er 00596.

Er min forsikring betalt?

Mine sider Erhverv kan du se status på alle dine fakturaer.

Hvilken dato og hvor meget bliver der trukket via Betalingsservice?

Du finder datoen for din betaling i din betalingsplan, som du fik med forsikringsaftalen. Du finder også betalingsplanen i samme dokument som forsikringsaftalen på Mine Sider Erhverv.

I betalingsplanen kan du også se hvor mange penge, der trækkes ved hver betaling, og hvornår fristen er.

Hvordan ved jeg, hvilken forsikring jeg betaler for?

Betaling via faktura

Du kan se, hvad du betaler for i den forsikringsaftale, som du fik i forbindelse med forsikringskøbet. På din faktura ser du dit aftalenummer, som du også kan finde i forsikringsaftalen.

Betaling via Betalingsservice

For at se hvilke forsikringer der trækkes penge for på Betalingsservice, skal du konsultere den betalingsaftale, du fik i forbindelse med forsikringskøbet. Du finder din betalingsaftale såvel som dine fakturaer og øvrige informationer om virksomhedens forsikringer online på Mine sider Erhverv.

Hvad sker der, hvis jeg får afvist en betaling på Betalingsservice?

Hvis du har fået afvist en betaling, så skal vores erhvervscenter underrettes så hurtigt som muligt. Ellers risikerer du at modtage en rykker på det beløb, der ikke er blevet betalt.

I skylder mig penge; hvordan får jeg dem?

Skal vi udbetale penge til dig, så modtager du dem via din virksomheds NemKonto.

Læs mere om NemKonto i forhold til erhvervsforsikring

Hvordan betaler jeg fra udlandet?

Befinder du dig i udlandet, når du skal betale din forsikring, skal du oplyse følgende informationer:

  • Forsikringsnummer,
  • OCR-nummer/referencenummer
  • BANK: Nordea
  • IBAN-nummer: DK1120006885427144
  • BIC (SWIFT): NDEADKKK

Du finder disse oplysninger på fakturaen eller i forsikringsaftalen. 

Hvad er IBAN?

IBAN (International Bank Account Number) er en international standard til at angive et kontonummer og bruges mest ved udenlandske betalinger.

IBAN-nummeret er konstrueret som et tillæg til det normale kontonummer. Et dansk IBAN begynder altid med bogstaverne DK og består i alt af 18 tegn.

Hvad er BIC (SWIFT-adresse)?

BIC (Bank Identifier Code) er en international standard for at identificere en bank på en unikt og sikkert måde (tidligere kaldet Swift-adresse). En BIC består altid af 8 eller 11 tegn, og de seks første er altid bogstaver som angives med versaler.

Kan vi hjælpe dig?

På denne side har vi besvaret de oftest stillede spørgsmål om faktura og betaling. Desuden kan du altid finde overblikket over dine fakturaer på Mine sider Erhverv.

Hvis du har flere spørgsmål, kan du kontakte kundeservice.

Kontakt kundeservice
Udgivet