Spørgsmål og svar til afbestillings- og rejseforsikring hos If.

Opdateret den 7. januar 2021

Hvis du har behov for at afbestille din rejse,  kan du benytte vores online skadeanmeldelse til at anmelde din skade/situation. Ved afbestilling af en rejse kan vi først tage stilling til dækning 3 dage før planlagt afrejse. Du kan se nedenfor, hvilken dokumentation du skal sende sammen med din anmeldelse. Vi kontakter dig, når vi har behandlet din skade.

Har du rejseforsikring via dit Mastercard i Spar Nord eller Arbejdernes Landsbank, så klik på bankens navn, for at se dækninger: Spar Nord eller Arbejdernes Landsbank.

Opdatering af rejsevejledninger

Udenrigsministeriet opdaterer hver fredag deres rejsevejledninger og det betyder,  at der kan ske ændringer fra uge til uge. Fra den 11. december 2020 vil rejsevejledningerne være opdelt i regioner for EU/EØS landene og et land kan derfor både have gule regioner og orange regioner. Det er derfor vigtigt at du holder dig opdateret om  rejsevejledningen for din rejsedestination, da det har betydning for hvordan du er dækket af din rejseforsikring

Du finder rejsevejledningerne her. 

Klik på scenarierne herunder og få svar: