Dit forsikringsbehov varierer i takt med at dit liv ændrer sig. De forsikringer, du har brug for som studerende, er ikke de samme, som hvis du stifter familie eller når du går på pension.

Visse typer forsikringer går igen i størstedelen af dit liv, mens behovet for andre dukker op og forsvinder igen.

Vi har lavet en guide til dig, så du ved, i hvilke situationer du bør kontakte os, for at dine forsikringer passer bedst muligt.


Hvornår skal du give os besked om ændringer i dit liv?

Hvis du har oplevet én eller flere af nedenstående ændringer for nyligt, må du meget gerne kontakte os:

  • Du er flyttet hjemmefra
  • Du er begyndt at studere
  • Du har købt en cykel
  • Du har fået job
  • Du har fået eller solgt bil
  • Du har købt eller solgt bolig
  • Du er blevet gift
  • Du har fået ekstra dyrt indbo, fx dyre designermøbler
  • Du har fået børn
  • Du har fået eller er kommet af med hund
  • Du er blevet skilt
  • Dine børn er flyttet hjemmefra
  • Du er blevet pensioneret
  • Du kører mere eller mindre end før
  • Du har fået eller solgt fx en campingvogn, knallert, motorcykel eller trailer
  • Du rejser mere eller mindre end før
  • Din partner er død. (Hvis du selv dør, er det dine efterladte, som bør kontakte os).

Sammen sørger vi for, at du stadig er dækket bedst muligt ift. din nuværende og kommende livssituation.


Dækker din forsikring stadig dig og dit liv godt nok?

Passer dine forsikringer til dig og dit liv?

Hvis du fx flytter fra provinsen til storbyen eller du skifter job, er der mulighed for, at din risiko for skader ændres samtidig med dit liv.

Det er netop denne risiko, vi bruger, når vi forsikrer dig.

Det er derfor vigtigt, at du giver os besked, hvis dit liv ændrer sig.

Så kan vi nemlig sørge for, at dine forsikringer ændrer sig sammen med dig, så de fortsat dækker dig og dit liv bedst muligt.

Bestil telefonisk forsikringstjek eller opdater din forsikring online


Gennemgå dine forsikringer ved store livsændringer

Forskellige livsændringer påvirker dit forsikringsbehov forskelligt. Køber du fx noget, som du ikke har ejet før, fx en bil, hund eller hus, får du behov for nogle – for dig – helt nye forsikringer.

Andre livsændringer kræver blot, at du justerer dine nuværende forsikringer. Skifter du fx arbejde, skal du justere din ulykkesforsikring, og flytter du adresse, bør du fx gennemgå din indboforsikring.

Læs mere om hvordan dine forsikringer påvirkes ved flytning

Du skal især være opmærksom på dine forsikringer, hvis du afskaffer din campingvogn, trailer eller knallert 30 uden nummerplade. Vi får nemlig ikke automatisk besked fra SKAT, som vi gør, hvis du sælger din bil. Så medmindre du selv giver os besked, fortsætter forsikringen til disse som før.


Er du i tvivl om, hvilke forsikringer matcher dit liv?

Det kan være svært at finde ud af præcis hvilke, hvor mange og hvor omfattende forsikringer, du bør have. Mens visse forsikringer er lovpligtige at have i Danmark, er andre helt op til dig selv.

Læs mere om lovpligtige forsikringer

Vi vil rigtig gerne hjælpe dig, så du er forsikret bedst muligt. Du er derfor velkommen til at kontakte os eller bestille et forsikringstjek hos os – så ringer vi og gennemgår dit forsikringsbehov sammen med dig.

Dit forsikringsbehov påvirkes især af, hvor du er i livet. Er du fx studerende, familiestifter eller på vej på pension, har vi her samlet nogle tips til dig, både ift. forsikringer og dit liv generelt.

Har du ændret dine kontaktoplysninger eller bank?

Det er vigtigt, at du giver os besked, hvis du får nyt telefonnummer eller e-mail, så vi altid kan få fat i dig vedrørende dine forsikringer.

Opdater kontaktoplysninger her

Hvis du skifter bank eller bankkonto, er det ligeledes vigtigt, at du giver os de nye bankoplysninger i god tid, eller du selv flytter din PBS-aftale. På denne måde sikrer du, at dine forsikringer fortsat bliver betalt til tiden, og dækningen stadig gælder.

Hvis ikke bankoplysningerne ændres før den kommende betalingsdato, sender vi i stedet et girokort, som du skal betale og tilmelde til PBS igen.

Husk altid, at du er velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til dine forsikringer eller har brug for hjælp.

Kontakt os om forsikringer
70 12 12 12 - Tast 2.

Åbningstider:
Man-torsdag: 8.00-20.00
Fredag: 8.00-18.00
Lør-søndag: 10.00-16.00

Kontakt os om skader
70 12 12 12 – Tast 1.

Kontakt os om If Autohjælp
70 12 12 42​​.​

Læs mere om If Autohjælp og hvordan du kontakter dem.

Kontakt os om sundhedsforsikring
70 13 13 10.​​​​​​

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at chatte med os.

Åbningstider:
Man-torsdag: 8.00-20.00
Fredag: 8.00-18.00
Lør-søndag: 10.00-16.00

--------------------------------

Du kan også sende os en mail. Vi bestræber os på at svare så hurtigt som muligt, dog kan der gå op til 2 hverdage.​​​​​

Her kan du springe ventetiden over og få os til at ringe dig op.

Åbningstider:
Man-torsdag: 8.00-20.00
Fredag: 8.00-18.00
Lør-søndag: 10.00-16.00